Márkák
aktuális információk
Ha nem akar lemaradni legfrisebb híreinkről akcióinkról, iratkozzon fel értesítő levelünkre:
feliratkozás

Később bármikor egyszerűen leiratkozat.
OTP Bankártyás fizetés
Hírek

A DKNY márka kialakulása

2014.07.07.
Hírek

A napjainkban világszerte ismert DKNY márka stílusos ruházati cikkeket, illetve kiegészítőket kínál, köztük karórákat. A New York-ban, 1948. október 2-án született Donna Karan alapította a céget 1989-ben.

Donna Karan a középiskola befejezése után, 1966-ban New York legismertebb művészeti iskolájában divattervezés szakot vett fel. A szakma fontosabb gyakorlati és elméleti tudását elsajátítva végül a híres divattervező Anne Klein cégében tudott elhelyezkedni, ahol egészen 1985-ig dolgozott. Kezdetben még csak asszisztensként, de hamar előléptették társ-tervezővé.

 

Anne Klein 1974-ben bekövetkezett halála után Donna és Louis Dell'Olio (egy volt osztálytársa) a divatház vezető tervezői lettek. 1985-ben aztán ott hagyta a céget, hogy saját vállalkozásába kezdhessen akkori férjével Stephan Weiss-al, valamint a japán Takihyo Vállalattal.


Nem vesztegette idejét, ugyanis legelső női ruhakollekciója még 1985 őszén debütált. A „Seven Easy Pieces” elnevezést kapta, ugyanis 7 olyan ruhadarabból tevődött össze, amelyeket akárhogy variálhattak a hölgyek, hiszen mindegyik illett mindegyik darabhoz. Ez még azonban a Donna Karan New York márkanév alatt jelent meg, a DKNY csak 1988-ban jött létre mellette. Ez egy sokkal „pénztárca kímélőbb” márka lett, mely elsősorban a fiatalokat célozta meg. Fontos állomásnak tekinthető még a márka történetében a férfi ruházati cikkek tervezésének és gyártásának kezdete, mely 1991-ben következett be.

Napjainkban már több mint 70 DKNY butikot számlálhatunk világszerte. Többek között jelen van Dubai-ban, Kínában, Kanadában és Dániában is. A földrajzi akadályok leküzdésére azonban Donna megnyitotta webáruházát 2005-ben, ezáltal a Föld bármely pontjáról elérhetővé téve termékeit. Érdemes még tudni, hogy 2001-ben a francia LVMH, azaz a Moët Hennessy és Louis Vuitton felvásárolta a céget, tehát a DKNY azóta annak leányvállalataként folytatta tovább működését.

A DKNY karórák esetében nem a funkciójukon van elsődlegesen a hangsúly, hanem sokkal inkább megjelenésükön, hiszen végeredményben státusszimbólumokként, divatos kiegészítőkként terjedtek el. A minőség természetesen, ahogy a márka ruhadarabjainál, úgy az időmérőknél sem hagy kivetnivalót maga után. A karórák felépítését többnyire a karcálló üveg és a nemesacél PVD bevonat jellemzi, melyek garantálják e remekművek időtállóságát. A stílusos megjelenést a gyémántos csillogással rendelkező cirkónia kövekkel való díszítettség biztosítja.