A Fossil, vagyis a valódi divat karóra
Az amerikai designer cég az „Érezd magad jól” szlogenhez tartja magát. Ezt érhetjük úgy, hogy olyan ruhát és órát viselsz, ami illik hozzád, a személyiségedhez, stílusos és maradéktalanul jól érzed magad benne. A divatos darabok tartós nemesacél tokból és minőségi alkatrészekből készülnek.
A Fossil Group egyébként az egyik legnagyobb cégcsoport, mely a Fossil márkán kívül olyan jól ismert brand-eket is magában foglal, mint a Donna Karan New York, az Adidas, Diesel, Michael Kors és még jónéhány. A cég rendkívül divatos modelleket dob a piacra, melyek főként quartz darabok és az áraik is következetességet sugallnak. A cég hatalmasságát az is mutatja, hogy az átlag jövedelmük 850 millió dollár körüli.
Tom és Kosta Kartsotis alapította a céget 1984-ben, két irányelvvel, melyhez ma is tartják magukat. A legfontosabb az érték és a divat számukra, mely arculat abban az időben nagyot tudott tarolni az aktuális piacon és ízig-vérig amerikai terméket formált a Fossilból. A cég székhelye a Texas állambeli Richardson-ban van.
Olyan kivételesen tartós órákat gyártottak, melyek megjelenését minden probléma nélkül tudták variálni, az éppen uralkodó stílusoknak megfelelően. Az 1984-es alapítási év óta hatalmas változásokon ment át a vállalat, például 1993-ban 70 millió dollárnyi bevétellel a Wall Street-re kerül.
Annak érdekében, hogy megőrizhessék a minőséget és kontrollálhassák a termelést, az 1990-es években kisebb-nagyobb beruházásokba kezdett. Minél sikeresebb lett a Fossil, annál inkább eljutott a gazdaság más területeire is. Bekerült a bőriparba, napszemüveget is gyártanak, ezáltal szükség volt a földrajzi terjeszkedésre is. Mára csaknem 90 országban vannak jelen, hatalmas multinacionális cégként. Az említett 850 millió dolláros bevételhez az internetes áruházak és más forgalmazónál történő kereskedelem is hozzátesz.
A Fossil egyet jelent egy hatalmas adag kreativitással. A négy évszakhoz passzoló értékeket követve képesek minden évszakban viselhető modelleket készíteni.