Telefon: +36 70 317 7433
E-mail: info@vacziora.hu
Megrendelés
Kosár
db termék 0 Ft
Márkák
aktuális információk
Ha nem akar lemaradni legfrisebb híreinkről akcióinkról, iratkozzon fel értesítő levelünkre:
feliratkozás

Később bármikor egyszerűen leiratkozat.
Barion Bankártyás fizetés
Hírek

A japán karórák története

2014.12.10.
Hírek

A szigetország karórái a XX. századtól kezdve folyamatosan fejlődtek. Mindig valamilyen jelentős újítással kápráztatták el először csak Japánt, majd nem sokkal később az egész világot.

 

 

 

Kezdetben a Seiko és a Citizen karórái fejlődtek párhuzamosan egymás mellett, egészen addig, ameddig a Citizen a 80-as évek elején egy orrhosszal beelőzte vetélytársát. A harmadik cég a Casio megjelenése már csak egy „kis vérfrissítést” adott a japán órapiacnak. A japán karórák azóta is folyamatosan fejlődnek, sőt egyes felvetések szerint népszerűségükben a svájci társaikat is felülmúlják.


A Seiko nevű céget egy feltörekvő fiatal, Kintaro Hattori indította el Tokióban, 1881-ben. A vállalat a formatervezett termékek gyártását és technológiájuk folyamatos fejlesztését tűzte ki célul. Közel negyven évnek kellett azonban eltelnie ahhoz, hogy a Seiko márkanév megjelenjen első karórájuk hátlapján. Ezt követőn viszont a fejlődés töretlennek bizonyult. A legjelentősebb újdonságot 1969-ben mutatták be, mely a kvarcóra volt. Astron névre keresztelték ezt a modellt, és talán jól érzékelteti történeti jelentőségét az, hogy 1999 óta az első példány a Smithsonian Múzeumban található. A Seiko leghíresebb újdonsága mégis a szintén kvarcszerkezetes Kinetic lett, amivel 1997-ben drukkolt elő a cég. A Kinetic karóra a kéz mozgásából generálja a működéséhez szükséges energiát, nincs szüksége elemre. Az idők folyamán a cég beváltotta a hozzáfűzött reményeket, és töretlen népszerűségnek örvend a világ karórapiacán.


Versenytársa a Citizen cég 1924-ben kezdte meg működését, és hét évre rá már elő is állt az első férfi karórájával. A cég filozófiája az volt, hogy jó minőségű karórákat mindenki számára elérhetővé tegyenek. Ez az elmúlt közel száz évben mit sem változott. Maga a cég neve is „polgárt” jelent, ami egyértelmű utalás arra, hogy mely réteget szemelték ki célcsoportként. Népszerségüket igyekeztek extrém módon fenntartani, minden új modellt valamilyen különleges módon mutattak be. Például 1956-ban egy helikopterből dobták ki a karórákat, demonstrálva azok ütésállóságát, majd 5 évvel később a Csendes-óceán mélyén lebegtek egy bójára erősítve, ezzel a vízállóságukat szerették volna bemutatni. Említésre méltó, hogy a vállalat alkotta meg a világ legpontosabb karóráját is. Már a 80-as években arra törekedtek, hogy minél több funkcióval lássák el az egyes modelleket. Ebből kifolyólag a Citizen nevéhez fűződik többek között a hőmérő, a hangfelismerő vagy a beépített magasságmérő is. Ma már szinte csak kvarctechnológiával működő darabokat találunk palettájukban, újításaik terén is a minőséget és a vásárlók igényeit helyezik előtérbe.


A Casio-t 1946-ban Kashio Tadao alapította. A főprofil inkább a számítógépes technika volt, a karórák tervezésével csak az 1970-es években bővült a cég termékkínálata. Az első modelljüket a Casiotront 1974-ben dobták piacra, és azonnal nagy népszerűségre tett szert. Tíz évre rá már digitális kijelzővel ellátott karórákat kezdtek forgalmazni, ami igen csak újdonságnak számított akkoriban. Ezután népszerűségük semmit sem csökkent, sőt folyamatosan kísérleteztek azzal, hogy mennyi extra is fér bele egy-egy modellbe. A Casio 2000-ben már kamerával és MP3 lejátszóval is ellátta karóráit, és az első nőknek tervezett időmérőt is ebben az időben kínálta a vásárlóknak. A Casio megjelenése és stílusa a svájci karórákkal vetekszik, pusztán csak megfizethetőbb áron nyújt hasonló minőséget. Mindezek mellett bármelyik japán társával is képes felvenni a versenyt.


Magas minőség megfizethető áron, nagyjából ez jellemző minden japán márkára, ötvözve jól ismert precizitásukkal és szépérzékükkel. Ha ilyen modellt választunk, biztosak lehetünk abban, hogy több tíz éven át is megbízható kellékünk lesz. Egy japán karóra státuszszimbólum, mely viselőjének eleganciát és egy kis luxust is kölcsönöz.

Mobil verzió
Árukereső.hu Árukereső.hu


Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.