
Minőség és stílus: az amerikai óramárkák

Karórák tekintetében sokat számít a márka, illetve hogy mely nemzethez köthető. A svájci óráknál talán nincs híresebb, de persze ugyanolyan közkedveltek a japán, a német vagy például az amerikai karóragyártó cégek. Cikkünkben most az utóbbiakkal foglalkozunk.
Az egyik legnagyobb amerikai vállalat, mely időmérőket gyárt, az a texasi Fossil. Viszonylag rövid idő alatt vált vezetővé a karóra piacon, hiszen nem is olyan régen, 1984-ben alapította Tom Kartsotis. Érdemes tudni még a Fossil-ról, hogy nem csupán saját órákat gyárt, hanem az Adidasnak, a DKNY-nek és a Dieselnek is készít időmérőket, illetve az Armani bizonyos termékcsaládjainak szintén bedolgozik e téren. A Fossil karórák megjelenésüket tekintve modernek, picit elegánsak és sportosak is egyben.
Tommy Hilfiger híres divattervező, a ruhák mellett parfümökkel és karórákkal is megörvendeztette a világot. Veleszületett tehetsége a divathoz a karórákon is abszolút megmutatkozik, hiszen minden egyes példány rendkívül stílusos megjelenést kapott. Jellegzetesen fiatalos, ám csipetnyit elegáns külsejű időmérői nem csupán férfiaknak, hanem nőknek is elérhetőek. A világhírnevet sok mindennek köszönheti, de bizonyosan az is sokat nyomott a latba, hogy olyan hírességek népszerűsítették márkáját, mint például Enrique Iglesias vagy Beyoncé Knowles.
A Bulova karóragyártó vállalathoz tartozó Caravelle New York termékcsoport teljes mértékben amerikai, ám a cég a japán Citizen tulajdonában áll. A Citizen egyébként 2008 elején vásárolta fel a Bulovát 250 millió dollárért, amely átszámítva több mint 61 milliárd forint. A Bulova elég régen, még 1875-ben alapult New Yorkban, és 2013-ban dobta piacra a Caravelle New York-ot. Ezek a remekművek teljes mértékben az amerikai divat fővárost idézik, annak ragyogó fényeivel egyetemben.
A Massachusetts állambeli Malden városában megalapult Converse elsősorban cipőiről híres. 1908-ban jött létre, és szépen teljesített egészen 2001-ig. Akkor azonban csődbe ment és végül a Nike-nak köszönhette újjáéledését, ugyanis az 2003-ban felvásárolta a Converse-t. A cipők és a gördeszkák mellett a karórák kissé háttérbe vannak szorulva, ugyanakkor az időmérők is hozzák a Converse minőségét és lezser megjelenését. A legtöbb karóra alapanyaga szilikon, illetve edzett kristályüveg, így rugalmasak és egyben strapabíróak. Tökéletesek sportoláshoz, de divatos kiegészítőkként is megállják helyüket.
DKNY 1984-ben alapult New Yorkban Donna Karan által. Ez a márka inkább csak nőknek kedvez, habár Donna a ’90-es évek óta férfiaknak is tervez ruhákat. A DKNY a Donna Karan New York-ból kivált márka, mely fiatalokat céloz meg elsősorban, de továbbra is megfigyelhető a luxus, az elegancia és a stílus ötvözete, csak kicsit modernebb köntösben. Karórái rendkívül jó minőségű alapanyagokból készülnek, mint például high-tech kerámia vagy edzett kristályüveg.
Az amerikai karóra márkákra elsősorban tehát a stílusosság jellemző. Nem feltétlenül vadonatúj funkciókkal akarnak előállni, hanem sokkal inkább a divattal igyekeznek szintet tartani, illetve divatot teremteni. Alapanyagok terén persze nem igénytelenek, hiszen mindenből a legjobbat alkalmazzák, így az amerikai karórák nem csupán jól néznek ki, de tartósak, strapabíróak is egyben.