Az '50-es évek elején két japán óramárka robbant be a világ órakereskedelmébe, az egyik a Seiko volt, a másik a Citizen. Ez a két márka fej-fej mellett haladt egészen addig, amíg a Citizen egy óriási választékkal, közel ezer modellel, és egy 20%-kal kedvezőbb árral meglepte a vásárló közönséget. Ez a két dolog gyakorlatilag a Citizen sikerének az alapkulcsa. Ennek a két japán óramárkának a megjelenése gyakorlatilag romokba döntötte a svájci óraipart. A Citizen világszabadalma az eco-drive technológia, amely az óra számlapján elhelyezett fénygyűjtő cellákat takar.
Ezek a cellák a fényenergiát elektromos energiává alakítják és az óra belsejében elhelyezett akkumulátorként működő kondenzátorba továbbítják ezt az energiát. Ennek az a jelentősége, hogy az órában soha nem kell elemet cserélni, bármilyen pici fényből elektromos energiát nyer.